Туристическая библиотека
Маркетинг в туризмі
Інновації в туризмі
Транспорт в туризмі
Право і формальності в туризмі
Державне регулювання в туризмі
Туризм в Африці
Туризм в Америці
Туризм в Австралії
Краєзнавство, країнознавство і географія туризму
Музеєзнавство
Інші

Сухарєв О.В.

Травневий Ельбрус - 2009

Майский Эльбрус - 2009 14 травня завершився черговий похід, організований Клубом гірського туризму "Страху немає!" (www.strahu-net.com). Тривалість походу склала 12 днів. Протяжність маршруту 30 км. Незважаючи на те, що за сучасної класифікації маршрутів він вважається некатегорийным, це був дуже непростий похід. Більша його частина і саме сходження проходили в умовах сильного вітру і низьких температур. Але, незважаючи на всі труднощі, учасники групи всі як один продемонстрували міцність нервів і волю до перемоги.

3 травня 2009р. ми прибули в Терскол. У МНС зареєстрували групу. В такі моменти зовсім не хочеться думати про погане, але, як кажуть, береженого Бог береже. Ми піднялися на фунікулері на 2 рівня. Погода ясна, але вже пізно, і 3 рівень «канатки» не працює. До станції Гара-Баши нам довелося підніматися пішки. Це була наша перша тренування. Неподалік від «бочок» ми підготували майданчики зі стінками зі сніжних цеглин і поставили намети.

У першу ніч в поході завжди спиться не важливо - не звично якось. На наступний день (4 травня) ми здійснили акліматизаційна прогулянку до висоти 4300 м. і спустилися назад на «бочки». Від такого різкого набору висоти за 2 дні у багатьох розболілася голова, але все в межах терпимості. Якщо вірити мою суб'єктивну думку, така тактика акліматизації більш ефективна, ніж поступовий набір висоти. Після того, як людина захворіває гірською хворобою в легкого ступеня, в подальшому він відчуває себе добре на будь-якій висоті. Звичайно, тут важливо не «переборщити». Якщо набрати висоту занадто різко, то наслідки можуть бути дуже серйозними.

На 3 день нашої подорожі ми з рюкзаками піднялися до Притулку 11 (4061м.) і тут обладнали бівак на снігу. Погода вже другий день не важлива і, незважаючи на всі сприятливі прогнози, не збирається поліпшуватися. В цей день на Ельбрусі випав жовтий сніг. Хтось казав, що де-то вибухнув хімічний завод, і всім необхідно спускатися вниз. Але як стало відомо пізніше, це були всього лише піщані бурі.

6 травня знову ж таки в умовах негоди ми з рюкзаками піднялися на висоту 4300 м. Тут вже починає відчуватися нестача кисню, і з'являється задишка. Але все це пройде, коли організм остаточно акліматизується. На наступний день (7 травня) ми пішли траверсом в бік Ачькерьякольского лавового потоку. Видимість обмежена. Одну за одною ми долали тріщини. Скоро ми вийшли на голий лід. Рух по ньому досить небезпечно і вимагає пильної уваги. Пару раз наші зв'язки зривалися і летіли по льоду, але, на щастя, затримувалися на снігових ділянках. Планувалося заночувати на скелях Притулку Чотирьох, але в цей день ми до нього так і не дійшли. На одному із снігових ділянок ми розчистили майданчик, поставили намети.

На наступний день погода стала ще гірше: сильний вітер, видимості немає. Наші намети замело снігом. Рух в таких умовах, та до того ж по льоду, вкрай небезпечно, тому ми чекаємо погоду. Через 2 дні погода, здавалося, трохи покращилася, і ми вирушили далі по напрямку до Лавовому потоку. Тут краще не доходячи до Притулку Чотирьох піднятися вище, до висоти 4700, щоб обійти численні тріщини. Незабаром погода знову зіпсувалася, і ми знову йдемо в «молоці». Коли ми підійшли до лавовому потоку, в 20 метрах в тумані побачили зв'язку з 7-8 чоловік. Вона рухалася перпендикулярно нам вгору. Коли підійшли ближче, побачили на них форму МНС. Це був спасотряд. Вони йшли на допомогу потерпілому 26-річному альпіністові з Петербурга, який зірвався на льоду. Через 1-2 години вони спускалися вниз і спускали сани з потерпілим. Наступні 2 дні ми знову просиділи в наметах в очікуванні погоди і були вже повністю готові до штурму вершини. За цей час ми провели тренування з відпрацювання техніки самозадержания на льоду за допомогою льодоруба.

12 травня погода дещо покращилася, і ми вирушили на штурм вершини. Йдемо в зв'язці гранично акуратно по камінню, по снігу, по льоду. А навколо - приголомшлива краса. Ми йшли досить пристойним темпом, а вітер все посилювався. Через 6,5 годин ми, страшенно втомлені і змерзлі, нарешті, вийшли на вершину Ельбрусу. У цей момент тебе переповнюють емоції, і раптом звідкись беруться сили. Чим важче дається перемога, тим вона сладостнее. А по закінченні походу найбільше згадуються саме найважчі моменти. Така ось чудова природа людини.

Спуск до табору зайняв пару годин. А на наступний день - погода чудова, і ми спускаємося вниз. Пройшли лавовому потоку вниз до його основи, потім через снігове плато, на перевал Ірік-Чат і далі - в долину з однойменною назвою. За цей день ми спустилися на 2 км. вниз. Намети поставили на сухий торішній траві поруч зі струмком. Яке ж це щастя мати необмежену кількість води і спати на теплій траві!

14 травня ми спустилися в селище Ельбрус і відправилися назад у П'ятигорськ. На наступний день ми прощалися з нашими майже бойовими товаришами і вирушали додому. Труднощі і позбавлення дуже об'єднують і згуртовують людей, перш зовсім незнайомих. І сумно, що все закінчується. І здавалося б - будуть й інші походи... Але це будуть інші люди, а значить - інші історії.

Все о туризме - Туристическая библиотека
На страницах сайта публикуются научные статьи, методические пособия, программы учебных дисциплин направления "Туризм".
Все материалы публикуются с научно-исследовательской и образовательной целью. Права на публикации принадлежат их авторам.